Tepe Servis ve Yönetim A.Ş.

Blog

Yeni Normalde Müşteriler Otel Tercihinde Konfordan Önce Hijyen Arıyor

Yeni Normalde Müşteriler Otel Tercihinde Konfordan Önce Hijyen Arıyor

Yeni Normalde Müşteriler Otel Tercihinde Konfordan Önce Hijyen Arıyor

Yeni Normalde Müşteriler Otel Tercihinde Konfordan Önce Hijyen Arıyor

Bundan yaklaşık beş ay önce tatil denince, açık büfe kahvaltısı, mini barı ve kahve istasyonları olmayan bir otel kimsenin tercih edeceği bir şey değildi.

Hayatın her alanındaki rutin alışkanlıklarımızı dönüştüren Covid-19, müşteriler adına konaklamanın öncelikli beklentisi olan konfor aktörlerinin önemini azaltmış gibi görünüyor.

Yeni normalde otel aramalarında öncelikli beklenti olarak, hijyeni ön plana çıkarmış durumda.

Otel Zincirleri Tesislerinin Güvenli Olduğunu Müşterilerine Kanıtlamak İstiyor

Pandemi devam ederken sektörel faaliyetlerde, toplum sağlığının en üst düzeyde korunmasına odaklanan Turizm Bakanlığı, mayıs sonu itibariyle konaklama tesisleri için Koronavirüs Sertifikası uygulamasına geçeceğini duyurdu.

Belirli hijyen ve güvenlik tedbirlerini karşılayan tesislere verilecek sertifika, tatilcilerin seyahat planlarını güvenle yapabilmesinin de önünü açacak.

Bakanlık tarafından sertifikanın detayları henüz açıklanmasa da tatil sezonuna hazırlanan otel zincirleri, hastalığın yayılmasını önlemek ve tesislerinin güvenli olduğunu müşterilerine kanıtlamak adına ;

İşletme içerisindeki genel sterilizasyonun doğru biçimde sağlanması,

Temizlikte güvenli malzemelerin kullanılması ,

Kat ve oda temizliği kurallarında değişikliğe gidilmesi gibi detaylar üzerinde ciddiyetle çalışıyor.

Pandemi Nedeniyle Bu Yaz Farklı Bir Tatil Deneyimi Yaşayacağız

Sektör pusulasını bakanlığa çevirmişken çoğu işletme, müşterilerinin güvenli bir konaklama deneyimi yaşayabilmesi adına önemli hamleler yapmaya başladı.

Covid-19 salgını ile otellerde değişeceği öngörülen uygulamalar doğrultusunda bu yaz tatile gidecekleri bekleyen muhtemel yenilikleri şöyle özetleyebiliriz:

  • Virüs riskini bina içerisine girmeden engelleme amacıyla otel girişinde, konuklara ateş kontrolü yapılması.

  • Personel ve konuklar arasındaki temas noktalarını azaltmak için temassız varış ve ayrılış imkanı tanıyan, dijital check-in ve check-out prosedürlerinin uygulanması.

  • El dezenfektan istasyonlarının ortak kullanım alanları boyunca belirgin biçimde yerleştirilmesi.

  • Tesis içerisindeki insan etkileşimi yoğun noktalara, konuklara rehberlik edecek sosyal mesafe tabelaları konulması.

  • Açık ve kapalı alanların periyodik olarak dezenfekte edilmesi.

  • Oyun parkları ve çocuk kulüplerindeki pelüş oyuncakların, top havuzu gibi temizlenmesi zor alanların kullanımına ara verilmesi.

  • Kapı kolları, musluk başlıkları, klima ve televizyon kumandaları, telefon ve ahizesi, ıslak alanlar ve yatak başlarının sık aralıklarla dezenfekte edilmesi.

  • Temizlik görevlilerinin oda temizliği yaparken eldiven kullanması. Başka bir odayı temizlemeye başlamadan önce görevlinin eldivenin yenisiyle değiştirmesi.

  • Misafir odaları, toplantı ve etkinlik alanları, umumi tuvaletler, restoranlar ve dinlenme alanlarında temizlik ve dezenfeksiyon sıklığının arttırılması.

  • Odaların ve diğer kapalı ortak kullanım alanların, temizlik sonrasında en az 1 saat camları açarak havalandırılması.

  • Misafir çıkışı sonrasında yeni misafir girişi için odaların en az 24, en fazla 72 saat boş bırakılması.

  • Açık büfe uygulamasında yemek servisinin otel çalışanları tarafından yapılması veya yeme ihtiyacı için lobi alanlarında paketlenmiş yiyecek seçenekleri sunulması.

  • Mini barlarda stoklanan ürünlerin ve hatta dergi ve broşür gibi kağıt ürünlerin azaltılması.

  • Kahve istasyonlarında tek kullanımlık bardak ve tabak kullanılması.  

  • Misafir asansörlerinde kullanıcı sayısının kısıtlanması.

  • Genel yasağın kaldırılması halinde fitness merkezlerinde,  her misafire belirli bir zaman diliminde kullanım hakkı tanınması. Ekipman kullanımları arasında spor aletlerinin ve ilgili alanın temizlenerek dezenfekte edilmesi.

  • Havuzda ve plajda bulunan sandalye ve şezlongların fiziksel mesafe kuralına uygun olarak yerleştirilmesi.  

  • Merkezi sistem klimalara düzenli temizlik ve bakım yapılması ve söz konusu işlemlerin belgelerle misafirlerine bildirmeleri.

  • Konukların merkezi klimalara olabildiğince az maruz kalacak biçimde konaklamak istemeleri halinde kişisel iklimlendirme ihtiyaçlarının tesis tarafından karşılanması.

Sosyal Medya'da Paylaş: