Tepe Servis ve Yönetim A.Ş.

Bir Kez Daha En Büyük 500 Şirket Sıralamasında Yer Aldık

fortune

Bir Kez Daha En Büyük 500 Şirket Sıralamasında Yer Aldık

fortune

Bu sene on üçüncü kez gerçekleştirilen ve finansal kurumlar ile holdingler dışındaki bütün sektörleri kapsayan “Fortune 500 Türkiye Listesi”nde bu yıl da yerimizi aldık. Üstelik geçen seneye göre sıralamadaki yerimizi yükselttik.

Şirketlerin 2019 yılı net satışları, ihracat ve karlılık oranlarının temel ölçüt alındığı araştırmada geçen yıl 490. sıradayken bu yıl 385. sırada yer aldık. Daha önce Ankara merkezli şirketler arasında 62. sırada yer almıştık, bu yıl 54. olduk.  Çalışan sayısı sıralamasında Türkiye’nin en büyük 39. firması olurken Türkiye’nin yeni şirketleri sırlamasında 36. sıraya yerleştik. Satışını en çok artıran şirketler sırlamasında ise 44. olduk. İşleme destek hizmetler kategorisinde önceki yıla göre bir sıra yükselerek 8. sırada yer aldık.

Fortune 500 listesinde yer almamız nedeniyle Fortune dergisi de Genel Müdürümüz Canan Çakmakcı ile bir röportaj gerçekleştirdi. Röportajı buradan da sizlerle paylaşıyoruz.

Tepe Servis, Sağlıklı Ortamlar Yaratıyor

Fortune Türkiye’nin açıkladığı Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında yer alan Tepe Servis ve Yönetim, pandemi döneminde büyümesini sürdürerek ortak kullanım alanlarına yönelik temizlik hizmeti çalışmalarına hız verdi. Şirket, geliştirdiği OnTime yazılımı ile ATM temizliğinde uzaktan kontrol sağlıyor.

Dünyanın Covid-19 mücadelesi devam ederken, hastalığın yayılmasını önleyici hijyen üzerine uygulamalar, sağlık durumu takibi gibi konular her geçen gün önemini artırıyor. Kurumsal temizlik başta olmak üzere entegre tesis yönetiminin kapsadığı hizmetleri sunan Bilkent Holding’e bağlı Tepe Servis ve Yönetim de bu alanda yatırımlarını ve çalışmalarını sürdürüyor. Şirketin pandemi sürecinde gerçekleştirdiği çalışmalarını ve hedeflerini Tepe Servis ve Yönetim Genel Müdürü Canan Çakmakcı anlattı.

Pandemi süreci sizi ve sektörünüzü nasıl etkiledi?

Pandemi dönemi pek çok farklı sektör gibi entegre tesis yönetimi sektöründe de mevcut hizmetlerin yeniden şekillenmesine neden oldu. Toplum sağlığı açısından son derece önem taşıyan ortak kullanım alanlarına yönelik temizlik hizmeti, profesyonel şirketler tarafından pandemi dönemine uyacak şekilde şekillendi. Örneğin AVM’leri ve ilgili temizlik süreçlerini ele alalım, bu dönemde ziyaretçilerin AVM tercihlerindeki en büyük kriteri, sağlanan hijyen koşulları olacak diye düşünüyorum. Biz de yıllardır edindiğimiz tecrübeden yola çıkarak Türkiye’nin dört bir yanında hizmet sunduğumuz AVM’lere normalleşme süreci öncesinde hijyen konusunda alınması gereken tedbirlerle ilgili bir çalışma hazırladık. AVM’lerde risk oluşturabilecek alanlarını belirledik, buralardaki iş yapış şekillerimizi yeniden ele aldık. Yol gösterici olacağını düşündüğümüz bu çalışmamızı alışveriş merkezlerinin yönetimleri ile paylaştık. 

Özellikle pandemi döneminde mevcut konumumuzun bize getirdiği sorumluluk oldukça yüksek. Bu nedenle salgının başlamasıyla birlikte sunduğumuz hizmetlerin sıklığını çok hızlı bir şekilde aksiyon alarak değiştirdik. Kullandığımız ürünlere dezenfektanlı kimyasal temizlik ürünlerini de ekledik. Her türlü hava koşullarına ve bölgesel faktörlere karşın özellikle hastanelere yakın noktalarda bulunan ATM’lere haftada en az üç kez temizlik hizmeti sunmaya başladık ve gerçekleştirdiğimiz aylık silim işlemini iki katına çıkardık. Bu kapsamda ülkemizin salgın ile yoğun bir mücadele gerçekleştirdiği aylarda ATM’lere yönelik 121 bin 410 dezenfeksiyon etkili silim işlemi gerçekleştirdik.

2020 başından itibaren “Temiz Çevre” projesini hayata geçirdik. Pandemi dönemine denk gelen söz konusu proje çerçevesinde Ankara ve İstanbul’daki bazı AVM’lerde yer alan çocuk oyun alanlarını dezenfektan etkili, çevreye ve insan sağlığına duyarlı kimyasal ürünlerle ücretsiz olarak dezenfekte ettik. Ankara’daki bir huzurevine de ücretsiz dezenfeksiyon gerçekleştirdik.

Pandemi döneminde Çağrı merkezi hizmetlerimizde de birtakım değişiklikler oldu. Bugüne kadar daha çok memnuniyet anketi, tahsilat, yeniden müşteri kazanımı gibi alanlarda faaliyet gösterirken, şu anda müşterilerimiz için Türkiye genelinde hastalığa yakalanan, hastalık riski taşıyan çalışanlarına yönelik sosyal aramalar gerçekleştiriyoruz.

Dijital dönüşüm konusu ile ilgili son dönemde yaptığınız çalışmalardan bahseder misiniz?

ATM temizliği sürecinde, hizmet verdiğimiz noktaların dağınık yapısı operasyonel anlamda zordur. Türkiye’nin her noktasındaki binlerce ATM’nin temizliğini üstlenmenin yanı sıra her şubede tek bir temizlik personeli ile hizmette mükemmellik sağlayabilmek, çok titiz bir planlama, denetleme ve raporlama gerektirir. Biz teknolojiyi iyi kullanan bir şirket olarak bu zorluğu eş zamanlı operasyon yönetimi gerçekleştirmemize olanak sağlayan %100 yerli OnTime yazılımı sayesinde aştık. Temizlediğimiz ATM'leri uzaktan erişimle, mobil ve gerçek zamanlı kontrol edebiliyor ve şeffaf bir şekilde müşterilerimize raporlayabiliyor olmamız bunun bir örneği.

Yılın ilk yarısı şirketiniz açısından nasıl geçti?

Yılın ilk yarısında ağırlıklı olarak salgına yönelik çözüm önerilerine odaklandık. Müşterilerimizden gelen dezenfeksiyon hizmeti taleplerine operasyon ekiplerimiz canla başla yetişmeye çalıştı. Pandemi dönemiyle birlikte iş yükümüz arttı, iş yapış şekillerimiz mevcut döneme göre yeniden şekillendi.  Şehir hastaneleri ve hizmet verdiğimiz diğer hastaneler başta olmak üzere tüm çalışma arkadaşlarımız için bambaşka bir dönem başladı. Olağanüstü bir dönemden geçiyor olmamıza rağmen Tepe Servis ve Yönetim olarak 2020 yılında bir önceki yıla göre herhangi bir finansal performans düşüklüğü yaşamayacağız, aksine bu olumsuz dönemden büyüyerek çıkacağımıza inanıyorum.

Tepe Servis ve Yönetim’in gelecek planları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Önümüzdeki dönemde “Çoklu Hizmet Entegratörü” yapımızı güçlendirerek operasyonel verimliliğimizi daha da artırmayı, sektöre özel inovatif teknolojik yatırımlara devam etmeyi hedefliyoruz.

 

Sosyal Medya'da Paylaş: