Tepe Servis ve Yönetim A.Ş.

Şehir Hastaneleri’nde Yemek Hizmetimiz Memnuniyet Yaratıyor

evren_tufekcioglu

Şehir Hastaneleri’nde Yemek Hizmetimiz Memnuniyet Yaratıyor

evren_tufekcioglu

Hizmet verdiğimiz Şehir Hastaneleri’nde hasta ve hasta yakınlarının, tüm sağlık çalışanlarının ve diğer hastane personelinin her alanda memnuniyetini sağlamak en önemli hedeflerimizden biri. Bu hedefimize ulaştığımız üç aylık periyotlarla düzenlediğimiz memnuniyet anketlerinde de görülüyor. Son olarak BCC Catering’in sunduğu yemek hizmeti ile ilgili düzenlediğimiz ankette memnuniyet oranımız son 9 ayda %87,7 olarak belirlendi.

Bu sonuçlarla ilgili olarak Genel Müdür Yardımcımız Evren Tüfekçioğlu ile konuştuk:

Hizmet verdiğiniz Şehir Hastanelerinde pandemi döneminde yemek hizmetlerinde memnuniyet oranı %87,7 olarak görülüyor. Bu memnuniyet seviyesini siz nasıl değerlendiriyorsunuz?

Şehir Hastaneleri’nde yemek hizmetleri, sözleşmelerle ve bağlı olunan kalite standartları çerçevesinde, sunum kalitesi sürekli kontrol edilerek misafirlerimize sunuluyor. Hem işveren şirketlerin hem de kamu idaresinin temsilcilerinin katılımı ile misafir beklentileri göz önüne alınarak diyetisyenler eşliğinde belirlenen aylık menülerimiz mevcut. Bizim için, sunulan yemeklerle ilgili geri bildirim çok önemli. Bu sebeple elde edilen sonuç tesadüf değil.

Bu memnuniyet seviyesini yakalamak için pandemi döneminde diğer dönemlere kıyasla ne gibi ek önlemler alındı ya da ek hizmetler verildi? Müşterinin beklentisinde ne gibi bir değişiklik oldu?

Pandemi dönemi her hizmette olduğu gibi bizde de olağan üstü acil eylem planlarımızı devreye aldığımız bir dönem oldu. Bu süreçte özellikle çalışanlar için hazırlanan menülere işveren şirketlerinde görüşleri alınarak ek ara öğünler ekledik. Yoğurt, meyve gibi...  Tüm sunum ekipmanımızı tek kullanımlık malzemeler ile değiştirdik. Mutfak ve yemekhanede kullanmakta olduğumuz Kişisel Korunma Donanımlarında (KKD) koruyuculuğu yüksek, hasta ve çalışanı riske atmayacak modellere geçtik. Bu süreci herkes için güvende sürdürebilmek, memnuniyeti ve güveni artırdı.

Memnuniyet seviyesinde diğer dönemlere göre nasıl bir değişiklik gözlendi?

Sunduğumuz hizmetlerde memnuniyet seviyemiz hiçbir zaman %80 altına düşmemişti zaten. Çünkü Şehir Hastanelerinde zaten farklı menü seçenekleri ile çalışıyoruz. Pandemide hizmetimizi daha da özellikli hale getirdik. Hijyen kurallarına uyum, kişisel koruyucuların eksiksiz kullanımı, misafirlerimize ve çalışanlarımıza yemek sunduğumuz ekipmanlar ve aldığımız diğer önlemler bu süreci karşılıklı güven ve memnuniyet içinde yürütmemizi sağladı.

Memnuniyet anketi sağlık çalışanları, hasta ve hasta yakınları ve tüm idari ve diğer genel personel arasında yapıldı. En yüksek memnuniyet oranı hangi grupta görüldü?

En yüksek memnuniyet oranı hasta ve hasta yakınlarından geldi. %90 seviyesinde. Hasta ve yakınları bizim için zaten ayrıcalıklı bir konumdalar. Sağlık personelinin hastanın durumuna göre girmiş olduğu “order diyetinin” eksiksiz ve zamanında teslim edilmesi hastalar için kritik öneme sahip. Çünkü tedavisinde kullanılmakta olan birçok ilaç grubu öğün düzenine göre ayarlanmakta. Bu konuda sunduğumuz hizmetin kalitesi, tadı, lezzeti, sıcaklığı ve zamanında doğru yerde, doğru kişide olması çok önemli.

Memnuniyetin sağlanmasında önemli bir görev, sahada çalışan personele düşüyor. Çalışanlarınızı bu zor döneme nasıl hazırladınız ve motivasyonlarını sağladınız?

Hastanede sahada görev yapmakta olan tüm Tepe Servis personeli ve BCC Catering ekibi zaten genel uyum eğitimi sürecinden geçtikten sonra hizmet sunumuna başlayabiliyor. Bu süreçte kendi işlerine özel hizmet başı eğitimlerin yanı sıra hastaneye ait genel kuralları da öğreniyorlar. Bu arada bizim tüm yöneticilerimiz zaten ekibinin başında ve sahada. Her yıl İSG uzmanlarımız tarafından Acil Eylem Planlarının üzerine tatbikatlar ve eğitimler yapılıyor. Bu planlar arasında bulaşıcı hastalıklar da yer almaktaydı. Pandemi başladığında Enfeksiyon Kontrol Komitesi’nin ve Bilim Kurulu’nun da yönlendirmeleri ile alınan kararlara uyum sürecinde bir sıkıntı yaşamadık. Hızlı organize olabilmek ve kurallara uyum beraberinde memnuniyeti ve güveni artırdı. Bu da bizim motivasyonumuzu artırdı.

Sosyal Medya'da Paylaş: